Frågor & svar

Här hittar du de vanligaste frågorna från våra kunder. Om ni inte hittar svaret här kan ni kontakta oss här

VANLIGA FRÅGOR

Ja, när din order lämnar vårt lager så skickar vi en spårningslänk till dig via e-post. Observera att mailet ibland kan hamna i din skräppost.


Leveranstiden inom Norden är ca 3-5 arbetsdagar. Vår målsättning är att skicka ut din order så snabbt som möjligt.
I övriga delar av världen så är leveranstiden cirka 5-8 arbetsdagar. 

Under högtider eller vid hög belastning på vårt lager kan det dröja ytterligare någon dag. Har du inte fått leveransbekräftelse inom 3 dagar så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst här.

Din order levereras med DHL till ditt närmaste ombud. Du får ett SMS när paketet finns att hämtas. I dagsläget kan du tyvärr inte välja vilket ombud vi levererar till. Vilket ombud paketet kommit till, ser du tydligt i aviseringen du får när paketet anlänt.

Vi erbjuder fri frakt över 299 kr. Handlar du för under det beloppet så tillkommer en fraktavgift på 49 kr.

Tyvärr, vi erbjuder endast posters i de storlekar och motiv som du finner på sajten.

PRODUKT

Priserna varierar beroende på storlek. Moms är inkluderat i priset. Vi erbjuder alltid fri frakt vid köp över 299 kr och du kan välja att se alla priser i din föredragna valuta. Handlar du för under 299 kr så tillkommer en fraktavgift på 49 kr. Alla transaktioner sker i SEK.

21 x 30 cm: 99 kr

30 x 40 cm: 149 kr

50 x 70 cm: 249 kr

70 x 100 cm: 349 kr

Vi vet att kvalité gör skillnad och är mycket stolta över att endast jobba med papper från Hahnemühle, en av världens absolut ledande tillverkare av fine art papper. Våra kunder upplever att Hahnemühles papper ger postern ett mer exklusivt uttryck.

Papperstypen Hahnemühle Studio Enhanced 210g är ett papper med matt ytfinish av högsta kvalitet och ger pappret en utmärkt färgåtergivning och en skarp upplösning för uttrycksfulla bilder. Pappret är fri från syra och har ett mycket lågt OBA-innehåll. Om du förvarar och monterar våra posters på rätt sätt, kan du räkna med att de håller i upp emot 60 år!

Ram ingår inte.
Följande kvalitets ramar finns att köpa till:

Ekramar
Guldramar
Svarta ramar trä
Svarta ramar metall
Valnötsramar
Vita ramar trä

Vi producerar alla våra posters i Sverige.

BESTÄLLNING

Strax efter att du lagt din beställning så skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post. Observera att mailet ibland kan hamna i skräpposten. Har du inte fått en bekräftelse så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst då något kan ha gått snett.

Ja, när din order lämnar vårt lager så skickar vi en spårningslänk till dig via e-post. Observera att mailet ibland kan hamna i din skräppost.

Kontakta kundtjänst så snart som möjligt om du vill ångra en redan genomförd beställning. Om vi hunnit skicka din order, så behandlas ärendet som en retur (läs mer under retur & reklamation) och avgifter kan tillkomma.

Vi har tyvärr inte möjlighet att göra ändringar efter att du placerat din order hos oss. Om beställningen ännu inte är skickad så kan vi dock makulera din beställning, och du får lägga en ny. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

BETALNING

Klarna

Visa

Mastercard

American Express

Maestro

LEVERANS

Vi erbjuder fri frakt över 299 kr. Handlar du för under det beloppet så tillkommer en fraktavgift på 49 kr.

Leveranstiden inom Norden är ca 3-5 arbetsdagar. Vår målsättning är att skicka ut din order så snabbt som möjligt.
I övriga delar av världen så är leveranstiden cirka 5-8 arbetsdagar. 

Under högtider eller vid hög belastning på vårt lager kan det dröja ytterligare någon dag. Har du inte fått leveransbekräftelse inom 3 dagar så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst här.

Din order levereras med DHL till ditt närmaste ombud. Du får ett SMS när paketet finns att hämtas. I dagsläget kan du tyvärr inte välja vilket ombud vi levererar till. Vilket ombud paketet kommit till, ser du tydligt i aviseringen du får när paketet anlänt.

Om du inte fått en avisering inom 5 dagar så kan det bero på att speditören har fått fel telefonnummer. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Kontakta oss i tid då paket endast finns kvar hos ombudet i 14 dagar och avgifter kan tillkomma om paketet går i retur.

Om du inte hämtat ut ditt paket inom 14 dagar så skickas det tillbaka till oss. Vi debiterar dig då 149 kr för att täcka dubbla fraktkostnader och lagerhantering.

RETUR & REKLAMATION

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Du har självklart rätt att öppna förpackningen för att titta närmare på varan. Varan som returneras måste vara oanvänd, i hel originalförpackning samt i oskadat skick. Kontakta alltid oss på info@lineart.se innan du returnerar en vara, så får du information om returadress. Vid retur av vara står du själv för returkostnaden.

Kontakta vår kundtjänst med ditt ordernummer så återkommer vi med returinformation och fraktsedel. Du hittar ditt ordernummer i den orderbekräftelse vi skickat till dig via e-post.

Returkostnaden är 49 kr och dras av vid krediteringen av ditt återköp.

Vi hanterar tyvärr inga byten. Vill du byta en vara så behandlas det som en vanlig retur. Dvs. du behöver returnera de produkter du vill byta och vi återbetalar dina pengar. De nya produkterna du vill handla lägger du en ny beställning på i vår webbshop.

Om vi av misstag levererat fel varor eller om någon utav dina levererade produkter har en defekt så får du givetvis göra en kostnadsfri reklamation. Kontakta vår kundtjänst med ordernummer och bild så hjälper vi dig direkt.

Ja! Om du gjort en retur eller reklamation till oss och valt faktura som betalsätt så rekommenderar vi att du pausar din faktura hos Klarna för att undvika påminnelseavgifter. Du gör detta enklast på www.klarna.se

Via vår betalningspartner Klarna så gör vi en återbetalning till ditt konto ca 3-5 bankdagar efter godkänd retur eller reklamation. Observera att om du använt en rabatt- eller kampanjkod så räknas denna av mot det nya beloppet eller tas bort, om du t.ex. inte längre uppfyller kraven för rabatten.

ERBJUDANDEN

Desktop / Laptop

När du klickar på "TILL KASSAN" i din varukorg ser du information om din beställning i den högra kolumnen. Ange din kod i fältet "Rabattkod" och klicka på "Tillämpa".

Mobile

När du klickar på "TILL KASSAN" i din varukorg ser du information om din beställning överst på skärmen under "Visa orderöversikt (ev. rabattkod anges här)".
Ange din kod i fältet "Rabattkod" och klicka på pil-symbolen.

En rabattkod per beställning

Kom ihåg att du bara kan ange en rabattkod per beställning.

Kontrollera stavningen och giltighetstiden utav din rabattkod. Om det fortfarande inte fungerar så ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

En rabattkod per beställning

Kom ihåg att du bara kan ange en rabattkod per beställning.

FRÅGOR OM AR (INRED MED MOBILEN)

Gör följande steg:

1. För att visa AR måste du använda din mobiltelefon.
AR fungerar endast på iPhone mobiler i nuläget.

2. Se till att du öppnat fönstret via en webbläsare på mobilen (tex safari) och inte via någon social media webbläsare.

3. Kontrollera att den poster du skall testa finns i AR.

Klicka här för att se alla våra posters i AR.

4. Se till att du kör iOS 12 eller senare på din iPhone.

HITTAR DU INTE SVARET DU SÖKER?

Inga problem, maila oss på info@lineart.se eller använd vårt kontaktformulär så återkommer vi så snart vi kan!

Ta del av erbjudanden och nyheter